In de 21e eeuw definieert data
het ontwerp van een organisatie
Digitalisering en dataficatie hebben vat gekregen op alle facetten van ons leven en leveren kansen en bedreigingen op voor organisaties. Klanten hebben extreem hoge verwachtingen over hoe ze maatwerkservices krijgen, businessmodellen gaan op de kop, het zakenleven wordt steeds meer een ecosysteem en radicale transparantie zorgt voor hyperconcurrentie in veel markten.
Deze cocktail van uitdagingen zullen je bekend voorkomen. Evenals de consequentie: het gebruik van data staat centraal in de strategie van veel organisaties.
Verandering vormgeven
Het adresseren van die uitdagingen is complex en vraagt een nieuwe benadering waarin waarde halen uit data het leidende ontwerpprincipe is. Dat heeft verstrekkende gevolgen en daar reiken we in deze whitepaper verschillende perspectieven voor aan. We zijn ervan overtuigd dat juist die andere manier van kijken nodig is om de verandering vorm te geven.
Benieuwd geworden? Download dan de gratis whitepaper 'Two speed or not two speed' van KPMG.